Du skal logge ind for at skrive en note
© istockphoto.com
© istockphoto.com

Til dette kapitel kan du i iBogen finde tilhørende materiale:

  • Præsentationer
  • Interaktive quizzer
  • Øvelser
  • Caseopgaver
  • Tjekopgaver
  • Video
Du skal logge ind for at skrive en note

Lønnen til medarbejderne vil ofte være en af de største omkostninger i en virksomhed. Når virksomheden ansætter en medarbejder, aftaler man en løn for medarbejderens arbejde. Den aftalte løn er imidlertid ikke det beløb, som medarbejderen får udbetalt. Virksomheden skal nemlig tilbageholde pensionsbidrag og skatter i lønnen. De tilbageholdte beløb skal virksomheden senere betale til det offentlige.

For hver lønperiode udarbejder virksomheden en lønseddel for deres ansatte. Oplysningerne fra lønsedlen skal desuden indberettes via e-indkomst på SKATs hjemmeside.

Du skal logge ind for at skrive en note